Wystartowała jubileuszowa 10. edycja Kampanii Społecznej Odważni Wygrywają dotycząca profilaktyki raka jądra. Organizatorem i inicjatorem akcji jest Fundacja Gdyński Most Nadziei.
Listopad to Międzynarodowy Miesiąc Walki z Męskim Rakiem i właśnie w tym miesiącu, dzięki inicjatywie Fundacji, mieszkańcy Gdyni, jak i całego Trójmiasta, będą mogli skorzystać z licznych działań promujących profilaktykę nowotworową oraz zachowania prozdrowotne.
Akcja Odważni Wygrywają jest zwieńczeniem całorocznych działań Fundacji, m.in. prelekcji w szkołach, spotkań w firmach, przedsiębiorstwach, akcji informacyjnych w różnorodnych grupach środowiskowych, a także prowadzenia platformy www.odwazni.com (zawierającej bazę lekarzy specjalistów, fachową wiedzę i wskazówki dotyczące samobadania).
Przypomnijmy, że dzięki regularnemu samobadaniu, możliwe jest wczesne wykrycie raka jądra, który we wczesnym stadium jest wyleczalny niemal w 100 %. Profilaktyka w chorobach nowotworowych jest kluczowa, a sposobem na propagowanie tej wiedzy jest kampania społeczna Odważni Wygrywają.
Odważni wygrywają 2019 – harmonogram
Dziesiąta, jubileuszowa Kampania Odważni Wygrywają to szereg wydarzeń dla mieszkańców Trójmiasta, w których udział jest bezpłatny:
- Konferencja prasowa w której udział weźmie: Pani Małgorzata Marmajewska, Pani Beata Abramowska – koordynator kolacji Serce do Garów oraz reprezentant Seahawks (04.11)
- Kolacja Szefów Kuchni ‘’Serce do Garów’’ (16.11)
- Trening z żołnierzami elitarnej Jednostki Wojskowej FORMOZA na plaży w Babich Dołach (16.11),
- Ćwiczenia z czterokrotnym Mistrzem Polski – rugbistami z ARKI GDYNIA na Międzynarodowym Stadionie Rugby,
- Sparing z dziewięciokrotnym Mistrzem Polski, drużyną koszykarzy ARKI GDYNIA (21.11),
- Event w CH Riviera w Gdyni zorganizowany wraz ze studentami medycyny (gdzie odbędą się m.in. badania pomiaru ciśnienia, cukru, nauka samobadania jąder na fantomach, rozdawanie materiałów edukacyjnych) (9.11),
- Kilkanaście gdyńskich lokali gastronomicznych, w których można będzie spróbować „odważnych” dań i napojów, a 10 proc. z ich sprzedaży zostanie przekazanych na kontynuację działań edukacyjnych prowadzonych przez Fundację.
Przebieg Kampanii można śledzić na stronie www.odwazni.com.
Projekt jest finansowany z budżetu Gminy Miasta Gdynia, a kampania objęta jest Honorowym Patronatem Prezydenta Miasta Gdyni.
ZOBACZ: KAMPANIA MOVEMBER